post

Parafrazując klasyka – WordPress potęgą jest i basta! Na potwierdzenie tych słów przytoczę kilka faktów, na czele z niedawno ogłoszonym rezultatem badania przeprowadzonego przez Alignable. Z indeksu zaufania SMB wynika, że marka WordPress cieszy się największą wiarygodnością wśród respondentów, czyli ponad 6 tysięcy amerykańskich drobnych przedsiębiorców, którzy podzielili się swoimi wrażeniami.

Na wstępie warto wytłumaczyć, czym jest Alignable. W dużym skrócie, to platforma skierowana do właścicieli małych firm. Jej celem jest szeroko rozumiana pomoc w budowaniu długoterminowych relacji pomiędzy przedsiębiorcami, co oczywiście ma skutkować wymiernymi korzyściami. Zarówno w pozyskiwaniu nowych klientów, jak i w rozwoju danej firmy. Indeks zaufania SMB powstaje przy wykorzystaniu narzędzia Net Promoter Score. Wikipedia tłumaczy:

NPS została zaproponowana przez Freda Reichhelda, Bain & Company i Satmetrix. Wartości NPS wahają się pomiędzy -100 i +100, przy czym -100 odpowiada sytuacji gdy każdy z badanych klientów jest krytykiem danej marki niepolecającym jej innym, a +100 odpowiada sytuacji gdzie każdy promuje – jest gotów polecić – daną markę znajomym. Wartości dodatnie NPS uznawane są za wynik dobry a wartości powyżej 50 za doskonały. Współczynnik NPS mierzy lojalność, która istnieje pomiędzy konsumentem a dostawcą.

Marka WordPress pojawiła się w badaniu Alignable po raz pierwszy. I od razu notuje debiut w wielkim stylu ze wskaźnikiem na poziomie +73. Na kolejnych miejscach w czołówce sklasyfikowano:

Ranking marek
Jak coś jest dla każdego, to jest do niczego? Nie w przypadku WordPress, chociaż trzeba zaznaczyć, że w rankingu marek brakuje mi jednej rzeczy – mianowicie wyszczególnienia czy doświadczenia ankietowanych są związane z WordPressem opartym o własny hosting, czy też WordPress.com. Eric Groves, współtwórca i CEO Alignable w komentarzu do badania stwierdził, że zawsze uważał WordPress za świetną platformą, jednak nie spodziewał się aż tak wysokiego zaufania ze strony użytkowników.

Co ważne w rankingu są również inne marki związane z tworzeniem stron internetowych, jak: Squarespace, Shopify, GoDaddy, Squarespace, Wix, Weebly i Web.com. Niektórzy mają sporo do nadrobienia. Przynajmniej według amerykańskich przedsiębiorców.

Z niecierpliwością czekam na indeks zaufania za pierwszy kwartał 2016 roku. Wspomniałem, że przytoczę kilka faktów o potędze WordPress. Pierwszy rzut oka w Google Trends:

Porównanie CMS

WordPress vs Drupal vs Jommla!

Na przestrzeni lat WordPress systematycznie dystansował rywali. Z kolei według danych BuiltWith, strony oparte o WordPress stanowią połowę spośród wszystkich witryn z systemem zarządzania treścią. BuiltWith opublikowało także statystyki dla stron z polską końcówką domen. Nasi rodacy także stawiają na WordPress.

Popularność WordPress w Polsce