post

Parafrazując klasyka – WordPress potęgą jest i basta! Na potwierdzenie tych słów przytoczę kilka faktów, na czele z niedawno ogłoszonym rezultatem badania przeprowadzonego przez Alignable. Z indeksu zaufania SMB wynika, że marka WordPress cieszy się największą wiarygodnością wśród respondentów, czyli ponad 6 tysięcy amerykańskich drobnych przedsiębiorców, którzy podzielili się swoimi wrażeniami.

Na wstępie warto wytłumaczyć, czym jest Alignable. W dużym skrócie, to platforma skierowana do właścicieli małych firm. Jej celem jest szeroko rozumiana pomoc w budowaniu długoterminowych relacji pomiędzy przedsiębiorcami, co oczywiście ma skutkować wymiernymi korzyściami. Zarówno w pozyskiwaniu nowych klientów, jak i w rozwoju danej firmy. Indeks zaufania SMB powstaje przy wykorzystaniu narzędzia Net Promoter Score. Wikipedia tłumaczy:

NPS została zaproponowana przez Freda Reichhelda, Bain & Company i Satmetrix. Wartości NPS wahają się pomiędzy -100 i +100, przy czym -100 odpowiada sytuacji gdy każdy z badanych klientów jest krytykiem danej marki niepolecającym jej innym, a +100 odpowiada sytuacji gdzie każdy promuje – jest gotów polecić – daną markę znajomym. Wartości dodatnie NPS uznawane są za wynik dobry a wartości powyżej 50 za doskonały. Współczynnik NPS mierzy lojalność, która istnieje pomiędzy konsumentem a dostawcą.

Marka WordPress pojawiła się w badaniu Alignable po raz pierwszy. I od razu notuje debiut w wielkim stylu ze wskaźnikiem na poziomie +73. Na kolejnych miejscach w czołówce sklasyfikowano:

Ranking marek
Jak coś jest dla każdego, to jest do niczego? Nie w przypadku WordPress, chociaż trzeba zaznaczyć, że w rankingu marek brakuje mi jednej rzeczy – mianowicie wyszczególnienia czy doświadczenia ankietowanych są związane z WordPressem opartym o własny hosting, czy też WordPress.com. Eric Groves, współtwórca i CEO Alignable w komentarzu do badania stwierdził, że zawsze uważał WordPress za świetną platformą, jednak nie spodziewał się aż tak wysokiego zaufania ze strony użytkowników.

Co ważne w rankingu są również inne marki związane z tworzeniem stron internetowych, jak: Squarespace, Shopify, GoDaddy, Squarespace, Wix, Weebly i Web.com. Niektórzy mają sporo do nadrobienia. Przynajmniej według amerykańskich przedsiębiorców.

Z niecierpliwością czekam na indeks zaufania za pierwszy kwartał 2016 roku. Wspomniałem, że przytoczę kilka faktów o potędze WordPress. Pierwszy rzut oka w Google Trends:

Porównanie CMS

WordPress vs Drupal vs Jommla!

Na przestrzeni lat WordPress systematycznie dystansował rywali. Z kolei według danych BuiltWith, strony oparte o WordPress stanowią połowę spośród wszystkich witryn z systemem zarządzania treścią. BuiltWith opublikowało także statystyki dla stron z polską końcówką domen. Nasi rodacy także stawiają na WordPress.

Popularność WordPress w Polsce

14 odpowiedzi na “Marka WordPress cieszy się największym zaufaniem

  1. Gdy zachęcam kogoś do WordPress’a to mówię, że sam prezydent białego domu ma strone na WP i często ten argument przeważa 😀 Tak zwany efekt autorytetu 🙂

  2. WordPress jest już – śmiało można stwierdzić – hegemonem jeśli chodzi o platformy do tworzenia stron. Świetna społeczność, masa darmowych rozwiązań – skryptów, wtyczek. Korzystam z niego od 2010 roku i patrząc jak ewoluował podejrzewam, że jeszcze nie powiedział ostatniego słowa jeśli chodzi i procent wszystkich stron w sieci.
    Zenjo ostatnio opublikował…Kampanie AdWords, remarketing w googleMy Profile

  3. Też uważam, że wordpress to w większości przypadków najlepsze rozwiązanie na bloga, małą i średnią stronkę. W przypadku już większych portali często trzeba bardzo się namęczyć z optymalizacją by wszystko śmigało płynnie. Trzeba też zwrócić uwagę, że wodpress jest chyba najczęściej atakowanym CMS’em w sieci – więc trzeba mieć mocno na uwadze to – czyli na bieżąco aktualizować i pomyśleć o dodatkach zabezpieczająch wordpressa (nie tylko spam w komentarzach).

  4. WordPress to CMS, który jest chyba najlepiej skonfigurowany z wyszukiwarką Google i świetnie sprawdza się w przypadku blogów i małych stron i tych nieco bardziej skomplikowanych. Oczywiście można też założyć sklep na WordPressie ale to już trudniejsza sprawa.

  5. WordPress zmiażdżył konkurencję. Muszę przyznać, że dominacja jest zasłużona, bo WP jest sprawdzoną i stabilną platformą.

  6. Niema się co dziwić. WP jest przede wszystkim prosty w obsłudze, ma bardzo dużo darmowych dodatków, jest też do niego dużo bezpłatnych szablonów. Zaskoczyła mnie natomiast dosyć niska liczba stron opartych na Joomla w Polsce. Z faktu iż większość stron firmowych jest stawiana na tym skrypcie – sądziłem że będzie ich w PL z 30% przynajmniej.
    Bartłomiej ostatnio opublikował…Polski sklep internetowy oraz polskie sklepy w NiemczechMy Profile

  7. Korzystam z WordPressa już od wielu lat i mogę powiedzieć jedno. Jest najlepszy. Używałam też innych CMSów (zaczynałam od joomla), ale żaden z nich nie okazał się tak elastyczny i genialny w swojej prostocie. Kiedy go zobaczyłam po raz pierwszy, prawie podskakiwałam z radości. Jak na razie nic nie jest w stanie pobić WordPressa.

  8. Spodziewałem się tak dużego zainteresowania WordPressem bo on jest łatwy i z dużymi możliwościami. Ale dostrzegam jeden minus – nasza strona będzie narażona na ataki jak nie będzie aktualizowana.

  9. Nic dziwnego, WordPress jest bardzo popularny i lubiany przez wiele osób. Jego łatwość obsługi i liczne wsparcie prawie w każdym miejscu jest moim zdaniem tego powodem. Poza tym bardzo dobry wpis, dobrze przygotowana grafika.

  10. Dla moich potrzeb na razie wystarczający jest Blogger. Ma kilka plusów: niepotrzebny jest dodatkowy serwer, nie jest narażony na ataki, ma także sporo szablonów do wyboru i dużo poradników dotyczących zmian w kodzie html.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

CommentLuv badge